Onze begeleiding

Het begeleiden van leerlingen vinden we heel belangrijk. In eerste instantie gebeurt dit door de mentor. Elke klas heeft twee mentoren, één van die mentoren is ook de persoonlijke mentor. Deze persoonlijke mentor spreekt alle mentorleerlingen minstens één keer per week. Bijvoorbeeld over sociaal-emotioneel welzijn, de voortgang op school of andere zaken.

Naast het persoonlijk mentormoment is er ook een klassikale mentorles. Daarin zijn studievaardigheden belangrijk, maar ook de sfeer in de klas.

Contact met de ouders vinden we belangrijk, daarom hebben we elke acht weken een driehoeksgesprek tussen leerling, ouders en mentor. Daar bekijken we samen hoe het gaat en waar we je nog verder bij kunnen helpen.

Op onze school helpen we je om het beste uit jezelf te halen. Soms heb je daar wat extra begeleiding bij nodig. Op het Montessori Lyceum kunnen we je de juiste hulp bieden.

Onze zorgcoördinator kijkt graag samen met jou, je ouders en je mentor wat jouw extra ondersteuningsbehoeften zijn. Zo werken we onder andere met een dyslexie- en dyscalculieprotocol, hebben we extra begeleiding voor hoogbegaafden en kunnen we je goed helpen bij bijvoorbeeld faalangst.

 

Mariska Bolt Docent Frans, ondersteuningscoördinator en mentor 1c